Cum se diferentiaza Asigurarea Proiectului de Asigurarea Calitatii, in cadrul proiectului

Cum se diferentiaza Asigurarea Proiectului de Asigurarea Calitatii, in cadrul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Asigurarea Proiecutului

Trebuie sa fie independenta de Managerul de Proiect, de Grupul Responsabil cu Acordarea de Suport in cadrul Proiectului, de Managerii Echipelor de Proiect si de echipa de proiect.

Este responsabilitatea Comisiei de Conducere a Proiectului, deci se deruleaza in interiorul proiectului.

Asigurarea Calitatii

Este derulata de persoane care nu sunt parte implicata in proiect - de exemplu, care nu fac parte din echipa care gestioneaza proiectul.

Este responsabilitatea Conducerii Companiei sau dupa caz, a Conducerii Programului de Proiecte, deci se deruleaza in exteriorul proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Verificarea si intretinerea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Business Case-ul determina procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului, asigurandu-se astfel ca (1) proiectul ramane justificat pe tot parcursul derularii sale si (2) obiectivele impuse si beneficiile dorite pot fi realizate. Pentru a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Elaborarea Business Case-ului in varianta scurta

de Adrian Viziteu

In faza de derulare a proiectului si in special in tipul derularii sale, este foarte usor ca atentia sa se puna pe "ce anume este facut" si "cum este facut", in timp ce "de ce este nevoie sa fie facut" este ignorat. Business Case-ul evidentiaza exact...

Management Proiecte

Exemplu de Business Case neverificat

de Adrian Viziteu

Un proiect al carui scop a fost acela de a construi o atractie turistica in Londra a fost justificat in baza faptului ca va putea sa atraga 12 milioane de vizitatori in primul an. Numarul de vizitatori proiectat a determinat veniturile care ar fi...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Dimensiunea Comisiei de Conducere a Proiectului
Procedura de control a problemelor si schimbarilor aparute in cadrul proiectului
Abordarea, in raport cu progresul realizat in cadrul proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Exemplu de schimbari ce pot surveni in echipa care gestioneaza proiectul
Responsabilitatile ce privesc revizuirea statusului etapei de proiect
Scopul calitatii in contextul metodologiei de gestionare a proiectului
Elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului
Implicarea partilor care detin interese in proiect
Planul Proiectului este descompus in functie de elementele care alcatuiesc proiectul, care la randul lor sunt descompuse pana in punctul in care se ajunge la nivelul de detaliu dorit. Ierarhia elementelor de proiect rezultata poarta numele de structura elementelor de proiect descompuse, cu elementele de proiect de nivel mic subordonandu-se elementelor de proiect de nivel mai mare. 			 In crearea structurii de descompunere a elementelor de proiect, urmatoarele trebuie avute in vedere: 			 - este des intalnit ca o echipa de oameni sa fie implicata in crearea structurii de descomputere a elementelor de proiect, cel mai probabil reprezentand diferitele interese si competente necesare generarii rezultatului proiectului - Este des intalnit faptul ca pentru a identifica elementele care alcatuiesc proiectul mai multe persoane se ocupa de notarea concomitenta a elementelor identificate - Cand o echipa de oameni se ocupa de crearea structurii de descompunere a elementelor care alcatuiesc proiectul, se intampla des sa apara discutii ce privesc modul in care elementele proiectului sunt descompuse. De exemplu, daca rezultatul planului proiectului este un sistem de gestionare a conturilor dintr-o companie, utilizatorii isi pot dori sa descompuna sistemul in Conturi platibile, Creante de Incasat, Registru General etc. In acelasi timp, furnizorul proiectului poate sa prefere sa descompuna proiectul in materie de ecrane, rapoarte, baze de date etc. Niciuna din cele 2 descompuneri nu este gresita si la un consens cele 2 parti trebuie sa ajunga, in ceea ce priveste abordarea raportata la descompunerea in planul proiectului a elementelor care alcatuiesc proiectul - Este folositor sa fie identificate elementele de proiect provenite din exterior, necesare realizarii planului proiectului. Elementele de proeict provenite din exterior fie exista deja, fie sunt create sau actualizate in afara scopului planului proiectului si sunt necesare pentru a crea unul sau mai multe elemente din care este alcatuit planul proiectului. Managerul de Proiect este responsabil cu crearea sau punerea la dispozitie a elementelor de proeict care vor fi furnizate de terti echpe care gestioneaza proiectul. Pentru fiecare element de proiect extern trebuie sa existe o inregistrare in Registul de Riscuri, in care trebuie specificate amenintarile ce apar la adresa planului proiectului, in cazul in care apar intarzieri sau nu sunt indeplinite specificatiile impuse. Trebuie avuta in vedere nevoia de a exista sau nu descrieri pentru elementele de proiect externe, in vedera reducerii probabilitatii ca cestea sa nu indeplineasca asteptarile proiectului - In timpul abordarii unei planificari axate pe elementele care alcatuiesc proiectul este important sa se aiba in vedere includerea sau nu a diferitelor stari in care se poate afla un element de proiect. De exemplu, staril eunui element de proiect pot fi urmatoarele: echipament dezasamblat, echipament mutat sau echipament reasamblat. Ar fi chiar recomandat sa fie identificate diversele stari ale unui elementca fiind elemente dierite, caz in care fiecare stare a elementului de proiect sa necesite o descriere proprie si sa aiba asociate propriile criterii ce privesc calitatea si de asemenea mecanisme de control ce privesc calitatea. Acest lucru ar putea fi folositor datorita posibilitati de a transfera responsabilitatea crearii fiecarei stari de la o echipa la alta. Alternativ, o singura Descriere a Elementului de Proiect poate fi folosita impreuna cu un set de criterii ce privesc calitatea, criterii pe care elementul de proiect trebuie sa le indeplineasca pentru a obtine aprobare pentru fieare stare a sa - In momentul prezsntarii struturii de descompunere a elementului de proiect se poate lua in considerare folosirea de figuri, stiluri si culori pentru diferitele tipuri de elemente care alcatuiesc proiectul. De exemplu, dreptunghiul poate fi folosit in cadrul unei structuri de descompunere a elementelor dintr-un proiect pentru a reprezenta majoritatea tipurilor de elemente de proeict, dar mai poate fi folositoare si folosirea diferitelor forme (geometrice), de exemplu cercuri, in vederea evidentierii elementelor de proiect externe. Culorile pot fi folosite pentru a indica echipa care este responsabila de respectivul element de proiect sau pentru a indica in care etapa a proiectului respectivul element de proiect va fi creat - Daca proiectul este impartit pe mai multe etape, elementele fiecarei etape de proiect sunt extrase din structura de descompunere a elementelor care alcatuiesc proiectul, in vederea formarii structurii de descompunere pe etape a elementelor care alcatuiesc respectiva etapa. Acestea pot fi extinse pentru a cuprinde mai mult nivele de detalii si deci, elemente de proiect aditionale pot fi adaugate pentru a putea oferi toate detaliile necesare finalizarii Planului Etapei de Proiect. Trebuie avuta mare grija atunci cand sunt folosite aceleasi terminologii in diagramele Planului Etapei de Proiect, terminologi  de asemenea deja folosite in Planul Proiectului. Crearea diagramelor Planului Etapei de Proiect pot cauza regandirea ulterioara a diagramelor din Planului Proiectului, pentru a putea pastra unitatea si consistenta in planurile proiectului - In anumite cazuri, modelul companiei, cel ce priveste durata de viata a unui proiect de la modul general, incluse aici fiind si elementele care alcatuiesc proiectul, poate avea integrat un sablon in ceea ce priveste structura de descompunere a elementelor care alcatuiesc proiectul si in ceea ce priveste diagrama elementului de proiect, raportate la proiecte derulate in cadrul companiei care intre ele au elemente comune. Compaia poate de asemenea sa detina o librarie care contine Descrierile Elementelor de Proiect care sunt comune mai multor proiecte, avand in vedere specificul de activitate al companiei. In acest caz, nu trebuie sarite etapele specifice planificarii bazata pe o abordare care are in vedere elementul de proiect, aceste etape trebuie folosite pentru a verifica gradul de completare al fiecarui material inregistrat in libraria, biblioteca, sistemul companiei care contine Descrierile Elementelor de Proiect comune pentru proiectele derualte de companie. Cum fiecare proiect este unic in felul sau, este foarte probabil sa existe cerinte aditionale in ceea ce priveste, de exemplu, un element de proiect sau la fel de bine pot exista diferente ale criteriilor ce privesc calitatea. Mai pot exista diferente cu implicatii proprii si in ceea ce priveste locatia de desfasurare a proiectului sau in ceea ce-i priveste pe oamenii implicati in proiect, responsabilitatile asociate acestora putand oricand sa fie diferite de la un proiect la altul. In pus, modelele ce privesc ciclul de viata la unui proiect de obicei trateaza un singur aspect al scopului proiectului.
Responsabilitatile ce privesc surpinderea si examinarea riscurilor si problemelor
Gestionarea proiectului prin exceptie
Registrul ce priveste Calitatea in cadrul Proiectului
Cele 4 nivele de gestionare ale proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal