Cum anume se diferentiaza munca depusa in cadrul unui proiect?

Cum anume se diferentiaza munca depusa in cadrul unui proiect?
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Un proiect este o organizatie temporara creata cu scopul de a livra unul sau mai multe rezultate, in baza unui Business Case.

Caracteristicile care diferentiaza munca pe proiect de activitatile de afaceri de zi cu zi sunt:

Schimbarea: Proiectele sunt doar mijloace prin care se introduce schimbarea

Starea de temporar: Conform definitiei, proiectele prin natura lor sunt temporare. In momentul in care acestea isi ating obiectivele impuse si schimbarea dorita a fost implementata, activitatile de afaceri de zi cu zi revin in noua lor forma si nevoia de a mentine proiectul dispare. Proiectele, deci, au definite un inceput si un sfarsit.

Multifunctional: Proiectele implica echipe de oameni cu competente diferite care lucreaza impreuna (pentru o perioada de timp limitata) pentru a atinge obiectivele impuse, toti muncind pentru a dezvolta si implementa schimbarile necesare la nivel de organizatie, schimbari cu impact asupra personalului organizatiei care nu face parte din echipa de proiect. In mediile organizationale care se subordoneaza unui grup se poate intampla ca proiectele si schimbarile impuse de acestea sa aiba un efect asupra mai multor organizatii din cadrul grupului. Datorita acestui fapt pot aparea nivele de stres crescute si opinii diferite, atat in interiorul unei organizatii, cat si, de exemplu, intre beneficiari si furnizori. Fiecare parte majora are o perspectiva diferita asupra implicarii sale in proiect si este motivata altfel, in ceea ce priveste schimbarea pe care proiectul o introduce.

Unicitate: Fiecare proiect este unic. O companie trebuie sa suporte mai multe proiecte similare si deci, sa-si stabileasca propriul tipar, propria conventie in ceea ce priveste proiectele derulate in interiorul ei. Totusi, fiecare proiect va avea si elemente care vor fi unice intr-un fel sau altul, in comparatie un alte proiecte, precum o alta echipa de proiect, un client diferit, o locatie diferita, o noua tehnologie folosita etc. Toti acesti factori impreuna determina proiectul sa devina unic in felul lui.

Incertitudinea: In mod clar, caracteristicile deja enumerate vor introduce atat riscuri, cat si oportunitati, care depasesc nivelele de acceptanta cu care compania este deja obisnuita in derularea activitatilor de afaceri de zi cu zi. Proiectele, deci, au asociate un grad de risc ceva mai mare.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Descrierea Rezultatului Proiectului

de Adrian Viziteu

Descrierea Rezultatului Proiectului este elaborata in cadrul procesului Demararea Proiectului, ca parte a activitatii de analiza si poate fi imbunatatita in cadrul procesului Initierea Proiectului, cand se elaboreaza Planul Proiectului. Descrierea...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Structura echipei care gestioneaza proiectul

de Adrian Viziteu

Echipa care gestioneaza proiectul poate fi definita ca fiind o organizatie temporara al carei scop este acela de a gestiona toate etapele de care este nevoie pentru a produce rezultatul proiectului. Aceasta structua permite folosirea de canale de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Livrarea Pachetului de Lucru

de Adrian Viziteu

Imediat ce Pachetul de Lucru a fost acceptat de Managerul de Proiect, notificarea ce priveste finalizarea lui trebuie trimisa inapoi Managerului de Proiect, imediat dupa finalizarea muncii pe respectivul Pachet de Lucru. Urmatoarele actiuni sunt...

Management Proiecte

Management Proiecte

Examinarea problemelor aparute in proiect

de Adrian Viziteu

Acest pas examineaza problema prin intermediul analizei realizate cu scopul de a determina impactul pe care problema il are asupra proiectului. Managerul de Proiect trebuie sa ia in considerare daca este necesara o analiza a impactului, luand in calcul, in...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Derularea de actiuni corective

de Adrian Viziteu

Schimbarile si ajustarile in proiect trebuie deruulate intr-o maniera rationala, chiar si atunci cand acestea par sa fie foarte usor de gestionat si de incadreaza in tolerantele impuse. In derularea actiunilor corective, obiectivul este acela de a...

Management Proiecte

Principiile de conducere in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Principiile de conducere reprezinta o serie de indicatori si practici care ajuta la luarea unei decizii in privinta felului in care proiectul este gestionat, daca proiectul este gestionat conform metodologiei de gestionare aleasa, daca toate principiile...

Management Proiecte

Planurile Echipelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Planul Echipei de Proiect este elaborat de Managerul Echipei de Proiect in vederea usurarii sarcinilor ce privesc Pachetele de Lucru. Planurile Echipelor de Proiect sunt optionale, nu sunt obligatorii. Nevoia ce priveste Planurile Echipelor de Proiect si...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal