Contextul demararii unui proiect

Contextul demararii unui proiect
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Proiectele pot fi identificate in feluri diferite si deci pot sa aiba la dispozitie o multitudine de informatii in momentul demararii lor.

Ceea ce declanseaza proiectul - motivul - poarta numele de Mandatul Proiectului, pus la dispozitie de catre autoritatea responsabila cu finantarea proiectului, de obicei Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte. Acest termen - Mandatul Proiectului - se aplica oricarui tip de informatie care este folosita pentru a declansa proiectul - de exemplu, un studiu de fezabilitate poate declansa proiectul sau chiar si primirea unei "cereri de propunere" din partea unui furnizor. Mandatul proiectului trebuie sa contina suficiente informatii pentru a putea identifica cel putin componenta Comisiei de Conducere a Proiectului sau cel putin Directorul de Proiect. Mandatul Proiectului este imbunatatit in vederea elaborarii Rezumatului Proiectului. Comisia de Conducere a Proiectului trebuie sa primeasca suficiente informatii pentru a lua decizia de a initia proiectul, decizie pentru care se elaboreaza Rezumatul Proiectului.

Efortul necesar demararii proiectului variaza enorm, de la proiect la proiect. Daca proiectul face parte dintr-un Program de Proiecte, Programul de Proiecte trebuie sa furnizeze Rezumatul Proiectului si de asemenea sa numeasca membrii Comisiei de Conducere a Proiectului, eliminand astfel o parte importanta a muncii ce priveste procesul Demararea Proiectului. In astfel de cazuri, Managerul de Proiect trebuie sa valideze ceea ce Programul de Proiecte furnizeaza si, daca este necesar, sa recomande modificari.

Pregatirea Business Case-ului in varianta scurta si alcatuirea Rezumatului Proiectului, ambele activitati paralele si repetate, necesita interactiuni in mod regulat si frecvente intre Managerul de Proiect, Comisia de Conducere a Proiectului si alte parti care detin interese in proiect. Cu cat mai mult timp este petrecut in definirea clara a cerintelor surprinse in cadrul procesului Demararea Proiectului, cu atat mai mult timp va fi salvat in timpul livrarii proiectului, avand in vedere ca in acest fel se evita multe probleme, exceptii de proiect si momente de replanificare.

Continutul Rezumatului Proiectului este ulterior completat si imbunatatit, devenind astfel Documentatia ce priveste Initierea Proiectului din cadrul procesului Initierea Proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Beneficiile cu impact negativ

de Adrian Viziteu

Un beneficiu cu impact negativ poate fi definit ca un rezultat negativ de catre unul sau mai multi actionari ai proiectului. Beneficiile cu impact negativ sunt defapt consecinte ale unei activitati, pe cand, un risc are asociata o incertitudine care...

Management Proiecte

Management Proiecte

Verificarea si intretinerea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Business Case-ul determina procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului, asigurandu-se astfel ca (1) proiectul ramane justificat pe tot parcursul derularii sale si (2) obiectivele impuse si beneficiile dorite pot fi realizate. Pentru a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Asigurarea proiectului prin mecanisme specializate

de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului, prin intermediul mecanismelor specializate de asigurare a proiectului, mai exact prin specialistii alocati sa ocupe acest rol, este responsabila cu monitorizarea tuturor aspectelor ce tin de performanta proiectului si...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Conducerea Proiectului - obiectiv

de Adrian Viziteu

Obiectivul procesului Conducerea Proiectului este de a fi asigurate urmatoarele: • Exista o autoritate in ceea ce priveste Initierea Proiectului • Exista o autoritate in ceea ce priveste livrarea elementelor care alcatuiesc rezultatul proiectului •...

Management Proiecte

Configuratia Proiectului

de Adrian Viziteu

Configuratia Proiectului reprezinta activitatea tehnica si administrativa care se ocupa cu crearea, intretinerea in mod controlat a schimbarilor aparute pe parcursul derularii proiectului, survenite in configuratia initiala a acestuia. Un element al...

Management Proiecte

Inregistrarea lectiilor invatate anterior

de Adrian Viziteu

O serie de lectii au fost invatate in proiectele derulate anterioar de catre participantii la respectivele proiecte, fie ei membrii ai echipei de proiect, fie ei membrii ai Conducerii Companiei sau dupa caz, ai Conducerii Programului de Proiecte sau...

Management Proiecte

Management Proiecte

Recomandarea ce priveste incheierea proiectului

de Adrian Viziteu

Imediat ce Managerul de Proiect a confirmat faptul ca proiectul poate fi incheiat, o recomandare ce priveste incheierea proiectului trebuie trimisa Comisiei de Conducere a Proiectului. Urmatoarele actiuni sunt recomandate, in ceea ce priveste...

Management Proiecte

Management Proiecte

Elaborarea planurilor de proiect

de Adrian Viziteu

Elaborarea planurilor de proiect presupune parcurgerea urmatorilor pasi: 1. Schitarea sablonului planului 2. Definirea si analiza elementelor care alcatuiesc proiectul + analiza riscurilor asociate 3. Identificarea activitatilor de proiect si a...

Management Proiecte

Directorul de Proiect

de Adrian Viziteu

Chiar daca Comisia de Conducere a Proiectului este responsabila in ceea ce priveste proiectul, Directorul de Proiect, avand suport din partea Reprezentantului Utilizatorilor si a Reprezentantului Furnizorului Proiectului, este in final responsabil de...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Evaluarea Proiectului
Autorizarea initierii proiectului de catre Comisia de Conducere a Proiectului
Organizarea companiei in raport cu Organizarea Proiectului
Responsabilitatile referitoare la elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Comunicarii in Proiect
Actiuni recomandate, actiuni ce privesc autorizarea Planului Etapei de Proiect sau a Planului ce priveste Exceptia aparuta in Proiect
Justificarea continua a proiectului din perspectiva afacerilor companiei
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Comunicarea in cadrul proiectului, in raport cu calitatea
Metodologia de gestionare a proiectului adaptata pentru a se potrivi mediului de proiect
Raportarea progresului in cadrul proiectului
Riscurile majore asociate proiectului
Raportarea Finalului de Etapa de Proiect
Capturarea problemelor aparute in proiect
Ce nu poate furniza o metodologie generica de gestionare a proiectelor
De ce anume se ocupa un Manager de Proiect?
StudioWeb by PorticoGlobal