Configuratia Proiectului

Configuratia Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Configuratia Proiectului reprezinta activitatea tehnica si administrativa care se ocupa cu crearea, intretinerea in mod controlat a schimbarilor aparute pe parcursul derularii proiectului, survenite in configuratia initiala a acestuia.

Un element al configuratiei proiecutlui poate fi o componenta a rezultatului proiectului, poate fi chiar rezultatul proiectului sau poate fi chiar un set de elemente care alcatuiesc rezultatul proiectului.

De exemplu:

• o componenta a rezultatului proiectului -> un motor electric care este parte a unei masini

• rezultatul proiectului -> masina in sine

• set de elemente care alcatuiesc rezultatul proiectului -> materialele de lucru, certificatele ce privesc siguranta si sanatatea in interiorul masinii.

Un rezultat al proiectului este, in mod consistent si complet, un set de elemente care sunt gestionate, testate si livrate utilizatorilor.

Procedurile ce privesc controlul problemelor si schimbarilor in proiect trebuie intergrate cu sistemul de configurare al proiectului, folosit in cadrul proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Introducere in procesele proiectului

de Adrian Viziteu

Un proces este un set structurat de activitati al carui scop este acela de a indeplini un obiectiv specific. Conducerea, gestionarea si livrarea cu succes a unui proiect se realizeaza cu ajutorul proceselor specifice metodologiei de gestionare a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Descrierea unei diagrame de proces de proiect

de Adrian Viziteu

Descrierea unei diagrame de proces de proiect • Demararea Proiectului este un proces • Autorizarea Initierii Proiectului este o activitate, fiecare proces fiind alcatuit din mai multe activitati • Cererea ce priveste Planul Exceptiei Aparute in Proiect este...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Specificatile Noi Aparute in Proiect

de Adrian Viziteu

Specificatiile noi aparute in Proiect sunt: • instruirea in ceea ce priveste rezolvarea noilor specificatii • amanarea deciziei in cea ce priveste noile specificatii • solicitatea unui Plan al Exceptiei aparute in Proiect, daca cererea de schimbare nu poate fi...

Management Proiecte

Conducerea Proiectului - obiectiv

de Adrian Viziteu

Obiectivul procesului Conducerea Proiectului este de a fi asigurate urmatoarele: • Exista o autoritate in ceea ce priveste Initierea Proiectului • Exista o autoritate in ceea ce priveste livrarea elementelor care alcatuiesc rezultatul proiectului •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Exemplu de structura de descompunere a riscului

de Adrian Viziteu

Riscurile financiare pot determina sau include riscuri ce privesc moneda in care se tranzactioneaza, riscuri ce privesc extinderea creditelor existente si riscuri ce privesc esecurile fata de clienti. Esecurile fata de clienti pot determina sau include...

Management Proiecte

Management Proiecte

Documentarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Prin indeplinirea cu succes a programului de lucru, Planul Proiectului, costurile, mecanismele de control necesare si informatiile de suport tehnic trebuie consolidate in functie de modul in care a fost proiectat Planul Proiectului. Planul Proiectului trebuie...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Urmarirea actiunilor post-examinare

de Adrian Viziteu

Urmarirea actiunilor post-examinare este realizata conform procedurii de mai jos: • Coordoneaza actiunile agreate in urma examinarii (Prezentatorul) • Valideaza actiunile individuale (Examinatorii, conform celor agreate in sedinta de examinare) •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal