Centralizarea Documentatiei ce priveste Initierea Proiectului

Centralizarea Documentatiei ce priveste Initierea Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Trebuie sa existe un punct central in care toate informatiile proiectului care au legatura cu "ce, cine, de ce, cum, unde, cand, pentru cine si cat de mult", in care:

• aceste informatii sunt centralizate in vederea agrearii lor de catre partile care detin interese in proiect

• aceste informatii sunt disponibile pentru indrumare si informare, pentru toti cei implicati in proiect.

Toate aceste informatii sunt centralizate in ceea ce se numeste Documentatia ce priveste Initierea Proiectului. Documentatia ce priveste Initierea Proiectului reprezina o colectie a tuturor elementelor ce privesc gestionarea proiectului, create in timpul initierii proiectelor si folosite in vederea obtinerii autorizatiilor necesare, pentru a putea fi demarat proiectul. Documentatia ce priveste Initierea Proiectului nu este in mod necesar un singur document, ci este o colectie de documente.

Versiunea Documentatiei ce priveste Initierea Proiectului creata in timpul procesului Initierea Proiectului si folosita pentru a obtine autorizatia de demarare a proiectului trebuie pastrata. Aceasta prima versiune va fi folosita mai tarziu in proiect, in vederea compararii performantelor actuale ale proiectului, comparativ cu estimarile initiale in baza carora s-au obtinut aprobarile.

Urmatoarele actiuni sunt recomandate in ceea ce priveste centralizarea Documentatiei de Initiere a Proiectului:

• Extragerea si daca este necesar, revizuirea informatiei din Rezumatul Proiectului, in ceea ce priveste definirea proiectului si abordarea proiectului

• Includerea informatiilor de referinta in:

• structura echipei care gestioneaza proiectul si in descrierile rolurilor acestora

• Business Case

• Strategia ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului

• Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului

• Strategia ce priveste Gestionarea Riscurilor Proiectului

• Strategia ce priveste Gestionarea Comunicarii in cadrul Proiectului

• Planul Proiectului

• Includerea sau referirea la mecanismele de control ale proiectului si sumarizarea felului in care metodologia de proiect a fost adaptata pentru a se potrivi specificului proiectului

• Centralizarea Documentatiei ce priveste Initierea Proiectului

• Derularea de verificari a informatiilor ce privesc diferitele elemente, in vederea asigurarii faptului ca acestea sunt compatibile

• Consultarea cu Asigurarea Proiectului, pentru a verifica faptul ca Documentatia ce priveste Initierea Proiecutlui centralizata intruneste, indeplineste nevoile, conditiile Comisiei de Conducere a Proiectului si / sau ale Conducerii Companiei sau dupa caz, ale Conducerii Programului de Proiecte

• Crearea urmatoarei etape de proiect care declanseaza procesul Gestionarea Granitelor dintre Etapele Proiectului

• Obtinerea autorizarii din partea Comisiei de Conducere a Proiectului, in vederea inceperii livrarii proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Asigurarea Calitatii in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

O practica buna este aceea de a stabili activitati de asigurare a calitatii in mod independent de echipa care gestioneaza proiectul. Asigurarea Calitatii verifica daca conducerea proiectului si echipa care gestioneaza proiectul se potrivesc cu natura si...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Despre Managementul Proiectelor

de Adrian Viziteu

Proiectul, prin definitie, se deruleaza intr-un mediu organizational controlat. Intrebarile frecvente pe care cei implicati in rolul de Manager de Proiect ar trebui sa si le puna sunt "Care sunt asteptarile in ceea ce ma priveste?", "De ce anume se...

Management Proiecte

Lucrul cu echipa de proiect

de Adrian Viziteu

Echilibrarea proiectului, a echipei de proiect si a membrilor acesteia Oamenii sunt extrem de importanti pentru un proiect. Nu este de ajuns sa existe doar procesele necesare si sistemele, intr-un proiect: daca oamenii implicati in proiect nu lucreaza...

Management Proiecte

Management Proiecte

Definirea progresului in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Ce este progresul, raportat la proiect? Progresul in cadrul proiectului reprezinta masurarea realizarilor in raport cu obiectivele proiectului. Acesta poate fi monitorizat in cadrul Pachetului de Lucru, in cadrul echipei de proiect sau in cadrul...

Management Proiecte

Ce trebuie un Manager de Proiect sa controleze?

de Adrian Viziteu

Un Manager de Proiect trebuie sa controleze toate variabilele care alcatuiesc proiectul, deci, trebuie sa gestioneze permanent toti indicatorii de performanta. • Costurile: Costurile de proiect trebuie sa se mentina la un nivel rezonabil, acceptat si, chiar...

Management Proiecte

Management Proiecte

Planificarea calitatii in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul planificarii calitatii este acela de a constitui o baza solida pentru aprobarea din partea Comisiei de Conducere a Proiectului si pentru comunicare si pentru mecanismele de control necesare proiectului. Aprobarea din partea Comisiei de Conducere a...

Management Proiecte

Inmanarea, transferul Elementelor de Proiect

de Adrian Viziteu

Elementele proiectului trebuie inmanate, transferate grupurilor Operational si Intretinere, inainte ca proiectul sa fie incheiat. Inamanarea, transferul elementelor proiectului poate fi realizata toata deodata sau abordarea proiectului poate include...

Management Proiecte

Management Proiecte

Realizarea graficelor de timp pentru proiect

de Adrian Viziteu

Un plan de proiect poate determina fezabilitatea indeplinirii obiectivelor sale doar atunci cand ativitatile necesare realizarii acestora sunt centralizate sub forma unor grafice de timp in care este definit timpul de realizare al fiecarei activitati in...

Management Proiecte

Management Proiecte

Autorizarea unui Pachet de Lucru

de Adrian Viziteu

Ar fi foarte haotic si nepotrivit ca membrii echipei de proiect sa inceapa activitati oricand acestia ar dori. Trebuie sa existe un nivel de autonomie in cadrul echipei de proiect, dar in acest fel sigur ar aparea probleme la care acestia nu s-ar fi...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal