Cele 4 nivele de gestionare ale proiectului

Cele 4 nivele de gestionare ale proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Principiul gestionarii proiectului prin exceptie foloseste cele 6 tipuri de tolerante in raport cu care un proiect poate fi controlat. Alocarea tolerantelor urmareste cele 4 nivele ce privesc gestionarea si conducerea proiectului, dupa cum urmeaza:

• Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte

Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte se pozitioneaza in afara proiectului, dar impune cerintele generale si nivelele de toleranta de care proiectul trebuie sa tina cont. Cele 3 nivele de toleranta din interiorul proiectului, responsabile cu conducerea, gestionarea si livrarea proiecutlui, vor gestiona si implementa proiectul in limitele de toleranta impuse si vor transmite mai departe orice priveste depasirea acestor tolerante.

• Comisia de Conducere a Proiectului

Comisia de Conducere a Proiectului detine controlul total in ceea ce priveste proiectul, cat timp estimarile se pastreaza in limitele de toleranta impuse. Comisia de Conducere a Proiectului are dreptul de a defini si aloca tolerante pentru fiecare etapa de gestionare a proiectului, catre Managerul de Proiect. Comisia de Conducere a Proiectului are abilitatea de a revizui progresul in cadrul proiectului si poate decide, in ceea ce priveste proiectul, continuarea lui, schimbarea lui sau oprirea lui. In timpul derularii Planului Proiectului, daca oricare din estimarile facute indica faptul ca proiectul urmeaza a depasi tolerantele agreate, in cazul acesta deviatiile trebuie transmise catre Conducerea Compaiei sau catre Conducerea Programului de Proiecte, in vedera luarii de decizii ce privesc actiunile corective.

• Managerul de Proiect

Managerul de Proiect detine controlul zilnic al proiectului, in ceea ce priveste gestionarea etapelor de proiect, in limitele de toleranta impuse de Comisia de Conducere a Proiectului. In timpul derularii Planului Etapei de Proiect, daca orice estimari indica faptul ca respectiva etapa de proiect urmeaza sa depaseasca tolerantele etapei agreate, in aceasta situatie deviatia este necesar sa fie transmisa Comisiei de Conducere a Proiectului de catre Managerul de Proiect, in vederea luarii unei decizii ce priveste actiuni corective.

• Managerul Echipei de Proiect

Managerul Echipei de Proiect detine controlul asupra Pachetului de Lucru, dar numai in limitele impuse de Managerul de Proiect. In timpul execuarii Pachetului de Lucru, daca estimarile indica faptul ca tolerantele urmeaza a fi depasite, in aceasta situatie devierea trebuie transmisa de catre Managerul Echipei de Proiect Managerului de Proiect, in vederea luarii unei decizii ce priveste actiuni corective.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Riscurile Proiectului - Pasul Estimarea Riscului

de Adrian Viziteu

Scopul pasului "Estimarea riscului" este de a evalua amenintarile si oportunitatile proiectului in ceea ce priveste probabilitatea si impactul acestora asupra proiectului. Proximitatea, locatia riscului va reprezenta de asemenea un interes, pentru a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Evaluarea Proiectului

de Adrian Viziteu

Companiile invata din experientele pe care le au in cadrul proiectelor derulate. Cand evalueaza un proiect, obiectivul este de a vedea cat de mult sau putin succes a avut proiectul. Poate fi de asemenea posibil sa fie imbunatatite estimarile pentru...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Planificarea etapei de initiere a proiectului

de Adrian Viziteu

Initierea Proiectului necesita timp si consuma resurse. In acest sens, munca trebuie planificata si agreata, in exact acelasi fel ca munca realizata si in restul proiectului, asigurand in acelasi timp si faptul ca initierea proiectului se realizeaza in...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Acceptarea unui Pachet de Lucru

de Adrian Viziteu

Principiul de baza este ca inainte de a aloca un Pachet de Lucru unei echipe de proiect, trebuie sa existe un acord intre Managerul de Proiect si Managerul Echipei de Proiect, legat de ceea ce urmeaza a fi livrat, legat de cerintele de raportare, de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Nivelele de gestionare ale proiectului

de Adrian Viziteu

Cele 4 nivele de gestionare a proiectului sunt, de sus in jos: • Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte • Comisia de Conducere a Proiectului • Gestionarea proiectului de catre Managerul de Proiect • Livrarea proiectului...

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal