Ce este planificarea?

Ce este planificarea?
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Planificarea reprezinta actul sau progresul de elaborare si intretinere a unui Plan de Proiect. Termenul este de asemenea folosit pentru a descrie procedurile folosite in mod formal, precum crearea documentelor si a diagramelor necesare. Planificarea este esentiala, indiferent de tipul sau marimea proiectului, nefiind un simplu exercitiu, ci asigurand ca sansele de realizare a proiectului sunt maxime.

Fara o planificare bine realizata, rezultatul unui proiect complex nu poate fi anticipat in ceea ce priveste scopul sau, calitatea, riscurile asociate, graficele de timp, costurle implicate si beneficiile dorite. Cei care sunt implicati in proiect si care trebuie sa puna la dispozitie resurse nu-si pot optimiza operatiunile, daca nu au la indemana o planificare a proiectului bine realizata.

Proiectele slab planificate determina pentru cei implicati frustrare, timp pierdut si cel putin refacere a unor lucruri deja realizate in cadrul proiectului. Este deci esential sa fie alocat suficient timp etapei de planificare a proiectului. O abordare foarte buna in ceea ce priveste planificarea proiectului este planificarea realizata in functie de elementele care alcatuiesc proiectul.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Descrierea Rezultatului Proiectului

de Adrian Viziteu

Descrierea Rezultatului Proiectului este elaborata in cadrul procesului Demararea Proiectului, ca parte a activitatii de analiza si poate fi imbunatatita in cadrul procesului Initierea Proiectului, cand se elaboreaza Planul Proiectului. Descrierea...

Management Proiecte

Management Proiecte

Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului

de Adrian Viziteu

Business Case-ul in varianta scurta, elaborat in timpul procesului "Demararea Proiectului", trebuie actualizat sa reflecte estimarile ce privesc timpul si costul, conform datelor din Planul Proiectului, impreuna cu riscurile agreate in Registrul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Procedura ce priveste Configuratia Proiectului

de Adrian Viziteu

Procedurile ce privesc Configuratia Proiectului pot varia, dar in principal acestea se compun din 5 activitati principale: • Planificarea • Identificarea componentelor elementelor care alcatuiesc proiectul • Controlul schimbarilor aparute in proiect •...

Management Proiecte

Lucrul cu echipa de proiect

de Adrian Viziteu

Echilibrarea proiectului, a echipei de proiect si a membrilor acesteia Oamenii sunt extrem de importanti pentru un proiect. Nu este de ajuns sa existe doar procesele necesare si sistemele, intr-un proiect: daca oamenii implicati in proiect nu lucreaza...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Exemplu de Business Case neverificat

de Adrian Viziteu

Un proiect al carui scop a fost acela de a construi o atractie turistica in Londra a fost justificat in baza faptului ca va putea sa atraga 12 milioane de vizitatori in primul an. Numarul de vizitatori proiectat a determinat veniturile care ar fi...

Management Proiecte

Implementarea deciziei in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Managerul de Proiect va derula actiunile menite sa corecteze, actualizand astfel Pachetul de Lucru sau trimitand unul nou sau va elabora un Plan al Exceptiei Aparute in Proiect, pe care il va transmite Comisiei de Conducere a Proiectului, spre aprobare....

Management Proiecte

Verificarea si intretinerea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Business Case-ul determina procesul de luare a deciziilor in cadrul proiectului, asigurandu-se astfel ca (1) proiectul ramane justificat pe tot parcursul derularii sale si (2) obiectivele impuse si beneficiile dorite pot fi realizate. Pentru a...

Management Proiecte

Capturarea problemelor aparute in proiect

de Adrian Viziteu

Primul pas al procedurii ce priveste problemele aparute in proiect este de a efectua o analiza initiala, in vederea determinarii tipului de problema aparuta si de observarea faptului ca aceasta trebuie gestionata in mod formal sau informal. Managerului de...

Management Proiecte

Elaborarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Inainte de a exista o asumare pe parte de cheltuieli majore in ceea ce priveste proiectul, graficul de realizare a proiectului, cerintele pe parte de resurse trebuie stabilite, agreate. Aceste informatii sunt cuprinse in Planul Proiectului si de ele...

Management Proiecte

Planificarea Urmatoarei Etape de Proiect

de Adrian Viziteu

Planul Etapei de Proiect pentru urmatoarea etapa de gestionare a proiectului este creat spre finalul etapei curente de gestionare. Activitatile de incheiere trebuie planificate in cadrul Planului Etapei de Proiect, pentru ultima etapa a proiectului. ...

Management Proiecte

Despre Calitatea in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

Calitatea este in general definita ca fiind o totalitate a caracteristicilor proprii sau alocate unui produs, unei persoane, unui proces, unui serviciu sau unui sistem care de sine statator poate dovedi ca intruneste asteptarile sau satisface nevoile,...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal