Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului

Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului sunt urmatoarele:

Autoritatea:

Membrii Comisiei de Conducere a Proiectului trebuie sa aiba destula experienta, sa fie destul de "seniori" in cadrul companiei, incat sa poata lua decizii strategice in privinta proiectului. In timp ce Comisia de Conducere a Proiectului este raspunzatoare in privinta proiectului, membrii alesi ai acesteia trebuie sa aiba destula autoritate in privinta deciziilor pe care le iau si trebuie sa poata aloca eficient resurse proiectului, sa puna la dispozitie personal in proiect, sa aloce sume de bani pentru proiect si de asemenea, sa puna la dispozitie echipamentele necesare proiectului. Nivelul de experienta necesar indeplinirii rolurilor in cadrul Comisiei de Conducere a Proiectului este destul de ridicat si depinde de factori precum bugetul, scopul si importanta proiectului

Credibilitatea:

Crediblitatea Comisiei de Conducere a Proiectului in cadrul companiei va afecta abilitatea acesteia de a conduce proiectul

Abilitatea de a delega:

O parte importanta a rolului pe care Comisia de Conducere a Proiectului o are consta in a se asigura ca Managerului de Proiecte ii este acordata destula libertate in ceea ce priveste getionarea proiectului. Membrii Comisiei de Conducere a Proiectului nu trebuie sa se implice in detaliile ce privesc gestionarea proiectului, nici in detaliile ce privesc munca de specialist in cadrul proiectului

Disponibilitatea:

Membrii Comisiei de Conducere a Proiectului care indeplinesc toate caracateristicile (specificatiile) necesare sunt foarte putin de folos proiectului, daca acestia nu se fac disponibili pentru a lua decizii in timp util si pentru a-i oferi indrumare Managerului de Proiect.

Membrii Comisiei de Conducere a Proiectului detin, de obicei, pozitii de conducere in cadrul companiei si responsabilitatile pe care le au in cadrul Comisiei de Conducere a Proiectului sunt aditionale celor de zi cu zi din cadrul companiei. Ideea de gestionare a proiectului prin exceptie ii permite Managerului de Proiect sa mentina informata tot timpul Comisia de Conducere a Proiectului in ceea ce priveste progresul proiectului si necesita luarea de decizii in privinta acestuia, doar in anumite momente din timpul derularii proiectului.

Frecventa si detaliile comunicarilor necesare Comisiei de Conducere a Proiectului, pe tot parcursul derularii proiectului, trebuie documentate in documente de gestionare a comunicarii in proiect. Membrii Comisiei de Conducere a Proiectului pot solicita mai des informatii la inceput de proiect. Pe masura ce devin mai relaxati in privinta progresului proiectului, cerinta acestora in ceea ce priveste raportarea poate fi redusa. Este important sa fie revizuite nivelul si frecventa de raportare la fiecare etapa a proiectului, in cadrul procesului Gestionarea Granitelor dinte Etapele Proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Revizuirea statusului Etapei de Proiect

de Adrian Viziteu

Daca proiectul nu este verificat la intervale de timp regulate, apare pericolul de a scapa de sub control. Trebuie sa existe un echilibru intre planificarea in avans si reactiile la evenimentele proiectului. Pentru a putea lua decizii constiente si...

Management Proiecte

Management Proiecte

Mecanisme de control bazate pe evenimente si timp

de Adrian Viziteu

Exista 2 tipuri de mecanisme de control al proiectului, pe toata perioada sa de derulare: • Mecanisme de control raportate la evenimentele proiectului Aceste mecanisme de control sunt derulate in momentul in care care un eveniment are loc in cadrul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Documentarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Prin indeplinirea cu succes a programului de lucru, Planul Proiectului, costurile, mecanismele de control necesare si informatiile de suport tehnic trebuie consolidate in functie de modul in care a fost proiectat Planul Proiectului. Planul Proiectului trebuie...

Management Proiecte

Management Proiecte

Elaborarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Inainte de a exista o asumare pe parte de cheltuieli majore in ceea ce priveste proiectul, graficul de realizare a proiectului, cerintele pe parte de resurse trebuie stabilite, agreate. Aceste informatii sunt cuprinse in Planul Proiectului si de ele...

Management Proiecte

Management Proiecte

Bugetul de risc

de Adrian Viziteu

Bugetul ce priveste riscul, daca este folosit, reprezinta o suma de bani inclusa in bugetul proiectului, fiind separata cu scopul de a finanta raspunsurile ce privesc riscurile (amenintarile, oportunitatile) care pot afecta proiectul - de exemplu,...

Management Proiecte

Urmarirea actiunilor post-examinare

de Adrian Viziteu

Urmarirea actiunilor post-examinare este realizata conform procedurii de mai jos: • Coordoneaza actiunile agreate in urma examinarii (Prezentatorul) • Valideaza actiunile individuale (Examinatorii, conform celor agreate in sedinta de examinare) •...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal