Calitatea in cadrul Proiectului

Calitatea in cadrul Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Scopul Calitatii in cadrul Proiectului este acela de a defini si implementa mijloacele prin care proiectul va crea si va certifica daca rezultatul obtinut serveste scopului proiectului.

Calitatea in cadrul Proiectului defineste abordarea metodologiei de proiect in privinta asigurarii faptului ca rezultatul proiectului intruneste asteptarile companiei si permite ca beneficiile dorite sa fie indeplinite.

Principiul "accentului pus pe rezultat" este principal in metodologia de proiect aleasa spre folosire in cadrul proiectului. Acest principiu ofera o intelegere comuna asupra rezultatului pe care proiectul trebuie sa-l creeze, asupra scopului acestuia. Principiul "accentului pus pe rezultat" defineste criteriile in raport cu care rezultatul proiectului va fi evaluat din punct de vedere calitativ. Fara acest nivel de intelegere, proiectul ajunge sa fie expus in fata unor riscuri majore precum dispute ce privesc criterii de acceptanta, ce privesc refacerea unor parti de proiect, ce privesc schimbarile necontrolate in specificatiile proiectului, ce privesc nemultumirile din partea utilizatorilor, ce privesc situatiile neplacute care in mod inevitabil pot slabi sau invalida Busines Case-ul.

Doar dupa stabilirea criteriilor ce privesc calitatea in raport cu rezultatul proiectului si dupa stabilirea activitatilor ce privesc gestionarea calitatii, activitati care trebuie incluse in planurile de proiect, pot fi estimate graficele de timp si costurie proiectului. Subestimarea si omiterea activitatilor ce privesc gestionarea calitatii poate duce la devieri majore, la cheltuieli prea mari si nu in ultimul rand, la un rezultat care din punct de vedere calitativ este mult sub nivelul impus la inceput de proiect. Componenta "Calitatea in cadrul proiectului" specifica metodologiei de gestionare a proiectului metodele ce privesc calitatea si responsabilitatile nu numai in raport cu specificatiile proiectului, cu dezvoltarea sa si cu aprobarea rezultatului proiectului, ci si cu componenta Calitatea in cadrul Proiectului, care trateaza si aspectele ce privesc gestionarea proiectului.

Componenta Calitatea in cadrul Proiectului specifica metodologiei de proiect faptul ca sunt incluse si aspecte ce privesc implementarea continua a imbunatatirilor pe tot parcursul derularii proiectului - de exemplu, cautarea de noi moduri prin care sa fie introduse sisteme de eficienta ce privesc felul in care proiectul este gestionat si de asemenea, ce privesc producerea rezultatului proiectului. O metoda foarte buna este aceea de a invata din experientele anterioare, de a imbunatati proiectul aflat deja in derulare.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Importanta proiectelor in general

de Adrian Viziteu

In mediul de afaceri curent organizatiile trebuie sa poata sustine 2 paralele, poate cele mai importante, avand in vedere ca deseori acestea se regasesc una in competitie cu cealalta: • Mentinerea operatiunilor curente de afaceri: profitabilitatea,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Identificarea riscurilor

de Adrian Viziteu

Scopul principal al pasului "Identificarea riscurilor" este de a recunoaste amenintarile si oportunitatile care pot afecta obiectivele proiectului. In acest sens sunt recomandate urmatoarele actiuni: • inregistrarea in Registrul ce priveste Riscurile...

Management Proiecte

Management Proiecte

Principiile de conducere in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Principiile de conducere reprezinta o serie de indicatori si practici care ajuta la luarea unei decizii in privinta felului in care proiectul este gestionat, daca proiectul este gestionat conform metodologiei de gestionare aleasa, daca toate principiile...

Management Proiecte

Calitatea in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Calitatii in cadrul Proiectului este acela de a defini si implementa mijloacele prin care proiectul va crea si va certifica daca rezultatul obtinut serveste scopului proiectului. Calitatea in cadrul Proiectului defineste abordarea metodologiei de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Realizarea graficelor de timp pentru proiect

de Adrian Viziteu

Un plan de proiect poate determina fezabilitatea indeplinirii obiectivelor sale doar atunci cand ativitatile necesare realizarii acestora sunt centralizate sub forma unor grafice de timp in care este definit timpul de realizare al fiecarei activitati in...

Management Proiecte

Autorizarea Proiectului

de Adrian Viziteu

Aceasta activitate va fi declansata de o cerere transmisa de Managerul de Proiect, in vederea autorizarii livrarii proiectului si trebuie facuta in paralel cu Planul Etapei de Proiect sau Planul ce priveste Exceptia aparuta in Proiect. Obiectivul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Descrierea Rezultatului Proiectului

de Adrian Viziteu

Descrierea Rezultatului Proiectului este elaborata in cadrul procesului Demararea Proiectului, ca parte a activitatii de analiza si poate fi imbunatatita in cadrul procesului Initierea Proiectului, cand se elaboreaza Planul Proiectului. Descrierea...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Implementarea deciziei in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Managerul de Proiect va derula actiunile menite sa corecteze, actualizand astfel Pachetul de Lucru sau trimitand unul nou sau va elabora un Plan al Exceptiei Aparute in Proiect, pe care il va transmite Comisiei de Conducere a Proiectului, spre aprobare....

Management Proiecte

Management Proiecte

Examinarea calitativa in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Examinarea calitativa este o tehnica generica, care poate fi folosita in afara contextului proiectului. Drept urmare, rolurile ce privesc examinarea calitatii nu au o relatie specifica cu rolurile specifice echipei care gestioneaza proiectul. Totusi,...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal