Beneficiile secundare determinate de tehnicile ce privesc inspectia calitativa

Beneficiile secundare determinate de tehnicile ce privesc inspectia calitativa
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Tehnica metodologiei de proiect referitoare la examinarea calitativa, precum si alte tehnici de inspectie calitativa pot determina beneficii secundare substantiale, in special in privintele:

• Implicarea partilor care detin interese in proiect

Inspectiile ce privesc calitatea reprezinta oportunitati de comunicare eficienta. Multe parti care detin interese in proiect pot sa aiba contact direct cu proiectul doar prin prisma examinarilor calitative, reprezentand astfel o "fereastra" de accesare a muncii depuse in cadrul proiectului. Acest lucru este in mod special valabil pentru utilizatorii rezultatului proiectului. Inspectile ce privesc calitatea sunt printre cele mai eficiente modalitati de incurajare a implicarii in proiect. In mod general, cu cat examinarile sunt derulate mai sistematic, cu atat mai buna este impresia creata asupra partilor care detin interese in proiect.

• Conducerea

In multe circumstante, concentrarea pe calitate, temeiul alinierii la scocul stabilit, obtine un raspuns mai bun de la echipa de examinare si din partea utilizatorilor, in detrimentul bugetelor alocate si planificarilor agreate. Tehnicile de inspectie a calitatii deseori furnizeaza sugestii si sfaturi in ceea ce priveste comportamentul efectiv si procesul de luare a deciziilor in sedintele de examinare a calitatii elementului de proiect sau a rezultatului obtinut in urma derularii proeictului:

• Formarea, alcatuirea echipei de inspectie a elementului de proiect sau a rezultatului proiectului

Inspectiile formale sau informale ce privesc calitatea reprezinta oportunitati in ceea ce priveste alcatuirea unei echipe de proiect eficienta, in cadrul careia membrii isi inteleg reciproc contributiile, nevoile si prioritatile.

• Dezvoltarea membrilor de nivel incepator

Incepatorii pot invata de la membrii echipei care au deja experienta si pot detecta lucruri omise pe care altii le iau ca atare. Persoanele cu experienta pot de asemenea sa invete de la persoanele de nivel incepator, acestea oferindu-le celor cu experienta perspective noi ce privesc lucrul pe proiect

• Documentatia de proiect ce priveste calitatea acestuia

Inregistrarile in documente a informatiilor ce privesc calitatea reprezinta sanse de imbunatatire a comunicarii si analizei unitatilor de masurare a calitatii

• Cultura abordarii in ceea ce priveste calitatea

Tehnica de examinare calitativa a elementului proiecutlui sau a rezultatului proiectului poate fi folosita in programele de proiecte, in proiectele si serviciile unei companii, rezultatul in ceea ce priveste abordarea si cultura in contextul calitatii fiind unul pozitiv.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Introducere in procesele proiectului

de Adrian Viziteu

Un proces este un set structurat de activitati al carui scop este acela de a indeplini un obiectiv specific. Conducerea, gestionarea si livrarea cu succes a unui proiect se realizeaza cu ajutorul proceselor specifice metodologiei de gestionare a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Etapele tehnice de proiect

de Adrian Viziteu

O alta metoda de a grupa munca este aceea de a defini tehnicile folosite sau elementele create. Acest lucru determina etape care includ elemente de proiect precum proiectarea, dezvoltarea si implementarea. Astfel de etape sunt considerate etape tehnice...

Management Proiecte

Bugetul de risc

de Adrian Viziteu

Bugetul ce priveste riscul, daca este folosit, reprezinta o suma de bani inclusa in bugetul proiectului, fiind separata cu scopul de a finanta raspunsurile ce privesc riscurile (amenintarile, oportunitatile) care pot afecta proiectul - de exemplu,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Urmarirea actiunilor post-examinare

de Adrian Viziteu

Urmarirea actiunilor post-examinare este realizata conform procedurii de mai jos: • Coordoneaza actiunile agreate in urma examinarii (Prezentatorul) • Valideaza actiunile individuale (Examinatorii, conform celor agreate in sedinta de examinare) •...

Management Proiecte

De ce anume se ocupa un Manager de Proiect?

de Adrian Viziteu

Pentru a detine control total asupra oricarui aspect din proiect, trebuie sa existe un plan. Este de datoria Managerului de Proiect sa planifice secventele de activitati necesare pe tot parcursul proiectului, altfel spus, este de datoria Managerului de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Cele 4 nivele de gestionare ale proiectului

de Adrian Viziteu

Principiul gestionarii proiectului prin exceptie foloseste cele 6 tipuri de tolerante in raport cu care un proiect poate fi controlat. Alocarea tolerantelor urmareste cele 4 nivele ce privesc gestionarea si conducerea proiectului, dupa cum urmeaza: •...

Management Proiecte

Specificatile Noi Aparute in Proiect

de Adrian Viziteu

Specificatiile noi aparute in Proiect sunt: • instruirea in ceea ce priveste rezolvarea noilor specificatii • amanarea deciziei in cea ce priveste noile specificatii • solicitatea unui Plan al Exceptiei aparute in Proiect, daca cererea de schimbare nu poate fi...

Management Proiecte

Echipele implicate in proiect cu norma redusa

de Adrian Viziteu

Echipele de proiect sunt unite in scopul producerii rezultatului proiectului pe tot parcursul derularii acestuia si dupa finalizarea proiectului acestea revin la sarcinile lor de zi cu zi. Managerul unui proiect de marime mica este deci foarte probabil sa...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Tehnica de evaluare a calitatii, in raport cu metodologia de gestionare a proiectului aleasa
Responsabilitatile ce privesc notificarea, transmiterea mai departe a riscurilor si problemelor
Exemplu de autoritate responsabila cu schimbarile aparute in cadrul proiectului
Prezentarea programului de lucru in cadrul proiectului
Centralizarea Documentatiei ce priveste Initierea Proiectului
Importanta proiectelor in general
Exemplu de alte consideratii mentionate in Busines Case-ul Furnizorului Proiectului
Justificarea continua a proiectului din perspectiva afacerilor companiei
Gestionarea Granitelor dintre Etapele Proiectului - activitati specifice
Ce reprezinta gestionarea riscului?
Scopul calitatii in contextul metodologiei de gestionare a proiectului
Lucrul cu partile care detin interese in proiect
Definirea si analiza elementelor care alcatuiesc proiectul
Incheierea unui Proiect - activitati specifice
Responsabilitatile ce privesc impunerea directiei proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal