Bazele mecanismelor de control ce privesc progresul in cadrul proiectului

Bazele mecanismelor de control ce privesc progresul in cadrul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Este posibil doar controlul raport la nivelul planurilor din proiect.

De exemplu, daca se doreste sa se aiba Rapoarte ce privesc Momentele Importante din Proiect, in acest caz este obligatoriu ca in Planurile Etapelor de Proiect sa se cunoasca ce anume trebuie realizat in fiecare saptamana.

Elementele de gestionare care il ajuta pe Managerul de Proiect sa stabileasca bazele mecanismelor de control al progresului intr-un proiect sunt urmatoarele:

• Planul Proiectului

Acesta include obiectivele si tolerantele ce privesc performanta proiectului. Orice amenintare aparuta asupra tolerantelor trebuie transmisa Comisiei de Conducere a Proiectului. Orice amenintare aparuta asupra tolerantelor trebuie transmisa Comisiei de Conducere a Proiectului, care la randul ei poate solicita sfaturi si ajutor, in vederea derularii de actiuni corective, din partea Conducerii Companiei sau dupa caz, din partea Conducerii Programului de Proiecte.

• Planurile Etapelor de Proiect

Acestea formeaza baza controlului zilnic al etapei de proiect. Planurile Etapelor de Proiect trebuie sa contina detaliile ce privesc activitatile care vor fi derulate in timpul unei etape de gestionare a proiectului, trebuie sa includa graficele de timp si de asemenea resursele necesare derularii lor.

• Planul ce priveste Exceptia aparuta in Proiect

Comisia de Conducere a Proiectului pote solicita un Plan ce priveste Exceptia Aparuta in Proiect, in urma Raportului ce priveste Exceptia Aparuta in Proiect, raport primit in cadrul procesului Conducerea Proiectului. Planul ce priveste Exceptia aparuta in Proiect trebuie elaborat la acelasi nivel ca planul pe care il inlocuieste.

• Pachetele de Lucru

Managerul de Proiect autorizeaza un Pachet de Lucru, astfel incat un membru al echipei de proiect sau un Manager de Echipa de Proiect sa preia sarcinile de lucru specifice Pachetului de Lucru, in timpul etapei de proiect. Acest lucru determina ca munca sa nu fie preluata decat dupa ce aceasta a fost autorizata de Managerul de Proiect. Detaliile ce privesc munca pe care membrii echipei de proiect trebuie sa o deruleze, in limitele tolerantelor impuse, trebuie agreate intre Managerul Echipei de Proiect si Managerul de Proiect si acestea, detaliile, trebuie documentate neaparat in Pachetul de Lucru. Autorizarea Pachetului de Lucru reprezinta un mecanism de control foarte folositor, in special atunci cand se lucreaza cu contractori sau subcontractori. Membrii echipei de proiect sau echipa de proiect monitorizeaza progresul in raport cu Pachetul de Lucru si il raporteaza (progresul) catre Managerul de Proiect, cu ajutorul Rapoartelor ce privesc Momentele Importante din Proiect. Un proiect poate fi alcatuit dintr-un mix, amestec de echipe interne si externe. In acest caz, poate avea rost sa fie folosit un mix de Pachete de Lucru formale si informale si de diferite marimi, cu tolerante strict impuse, in functie de nevoile si specificul proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Primirea Pachetelor de Lucru finalizate

de Adrian Viziteu

Dupa ce munca a fost alocata membrilor echipei de proiect sau echipei de proiect, trebuie in consecinta sa existe o confirmare a faptului ca aceasta a fost finalizata si aprobata. In urma aprobarii, orice schimbari survenite in ceea ce priveste...

Management Proiecte

Management Proiecte

Importanta proiectelor in general

de Adrian Viziteu

In mediul de afaceri curent organizatiile trebuie sa poata sustine 2 paralele, poate cele mai importante, avand in vedere ca deseori acestea se regasesc una in competitie cu cealalta: • Mentinerea operatiunilor curente de afaceri: profitabilitatea,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Interesele in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Principiul metodologiei de gestionare a proiectului, cel al rolurilor si responsabilitatilor definite, impune ca intotdeauna sa existe 3 actionari ai proiectului (companie, utilizatori, dezvoltator) si impune ca toti acesti 3 actionari sa fie...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Specificatile Noi Aparute in Proiect

de Adrian Viziteu

Specificatiile noi aparute in Proiect sunt: • instruirea in ceea ce priveste rezolvarea noilor specificatii • amanarea deciziei in cea ce priveste noile specificatii • solicitatea unui Plan al Exceptiei aparute in Proiect, daca cererea de schimbare nu poate fi...

Management Proiecte

Problemele aparute in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Termenul "probleme", in contextul metodologiei de gestionare a proiectului, se refera la orice eveniment relevant care a avut loc, care nu a fost planificat si care necesita sa fie gestionat. O problema poate fi reprezentata de o ingrijorare, o...

Management Proiecte

Management Proiecte

Gestionarea proiectului prin exceptie

de Adrian Viziteu

Un proiect are definite tolerante pentru fiecare obiectiv in parte, in vederea stabilirii de limite in ceea ce priveste delegarea autoritatii. Metodologia aleasa trebuie sa includa mijloace adecvate cu ajutorul carora (1) sa fie clare...

Management Proiecte

Exemplu de tolerante ce privesc riscul

de Adrian Viziteu

Un mare furnizor de electricitate nu poate tolera intreruperea sistemelor sale de suport in perioada critica de tranzactionare, adica din Noiembrie si pana la sfarsitul lunii Ianuarie. Proiectelor derulate nu le este permis sa introduca schimbari pentru...

Management Proiecte

Management Proiecte

Planurile Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Planurilor Proiectului este de a facilita comunicarea si controlul prin definirea mijloacelor de livrare a elementelor care alcatuiesc proiectul: unde si cum si de catre cine + realizarea estimarilor legate de cand si cat de mult. Gestionarea...

Management Proiecte

Abordarea, in raport cu planurile de proiect

de Adrian Viziteu

Elaborarea planurilor proiectului presupune ca, inainte de realizarea lor, sa fie identificate elementele care alcatuiesc proiectul si abia dupa sa fie enuntate activitatile, dependintele si resursele necesare pentru livrarea elementelor de proiect...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal