Autorizarea incheierii proiectului

Autorizarea incheierii proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Incheierea controlata a unui proiect este la fel de importanta ca demararea sa in mod controlat. Trebuie sa existe un punct in care obiectivele definite in versiunea initiala si versiunile curente ale Documentatiei ce priveste Initierea Proiectului si ale Planului Proiectului sunt evaluate in vederea intelegerii:

• faptului ca obiectivele impuse au fost indeplinite

• felului in care proiectul a deviat de la baza sa initiala

• faptului ca proiectul nu mai are ce altceva sa livreze si deci, nu mai poate contribui cu nimic.

Fara aceasta abordare, este posibil ca proiectul sa nu se mai termine niciodata, proiectul riscand sa fie vazut ca o activitate zilnica in cadrul companiei si astfel, beneficiile sa se piarda.

Autorizarea incheierii proiectului reprezinta ultima activitate asumata de Comisia de Conducere a Proiectului, exact inainte de dizolvarea sa, fapt ce poate necesita aprobare din partea Conducerii Companiei sau dupa caz, din partea Conducerii Programului de Proiecte.

Comisia de Conducere a Proiectului poate numi Asigurarea Proiectului in vederea asumarii anumitor actiuni de revizuire si evaluare - de exemplu, inspectarea Raportului ce priveste Finalizarea Etapei de Proiect, in vederea confirmarii faptului ca acesta contine informatii adevarate.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Dimensiunea Comisiei de Conducere a Proiectului

de Adrian Viziteu

Directorul de Proiect, cu ajutorul Mangerului de Proiect, este responsabil de agrearea unei sutructuri de echipa de proiect si de adaptarea acesteia la marimea proiectului, la riscurile asociate proiectului si la complexitatea proiectului. Comisia de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Ce reprezinta riscul in contextul proiectului?

de Adrian Viziteu

In contextul unui proiect, obiectivele proiectului sunt cele care sunt supue riscului. Acestea vor include finalizarea proiectului prin indeplinirea unor sarcini bine stabilite la inceputul proiecutlui, tinand cont de timp, costuri, calitate, scop,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Planul Proiectului

de Adrian Viziteu

Planul de Proiect pune include informatii ce privesc cum si cand perioada de timp alocata proietului, costurile impilcate, scopul si calitatea vor fi realizate, prin enuntarea elementelor care alcatuiesc proiectul, a activitatilor si a resurselor...

Management Proiecte

Continuitatea Afacerii

Continuitatea Afacerii - introducere

de Adrian Viziteu

Continuitatea Afacerii presupune (1) planificarea ce priveste diminuarea riscului - prin reducerea posibilitatii aparitiei unor evenimente adverse și (2) planificarea ce priveste recuperarea afacerilor - prin asigurarea functionarii continue in urma...

Management Proiecte

Continutul unui Business Case

de Adrian Viziteu

Busines Case-ul trebuie sa descrie motivele proiectului, din perspectiva costurilor, riscurilor si beneficiilor asteptate. Business Case-ul contine informatii despre: • Un rezumat care se adreseaza Comisiei de Conducere a Proiectului (Executive Summary) •...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Etapa finala de livrare a proiectului

de Adrian Viziteu

Cum proiectul reprezinta o asumare temporara, in timpul ultimei etape, imediat ce Managerul de Proiect a primit aprobarea pentru toate elementele care alcatuiesc rezultatul proiectului, urmeaza momentul de a incheia proiectul si de a elibera de acesta...

Management Proiecte

Management Proiecte

Ce reprezinta gestionarea riscului?

de Adrian Viziteu

Gestionarea riscului se refera la aplicarea sistematica a procedurilor ce privesc activitatile de identificare si evaluare a riscurilor si apoi de planificare si implementare a raspunsurilor ce privesc riscurile. Acest lucru determina existenta unui...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Managerul de Proiect

de Adrian Viziteu

Managerul de Proiect este singura persoana care se ocpa de gestionarea de zi cu zi a proiectului. Managerul de Proiect are autoritatea de a conduce proiectul in numele Comisiei de Conducere a Proiectului, in limitele impuse de acesta. In metodologia de...

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal