Autoritatea si responsabilitatea Comisiei de Conducere a Proiectului

link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Impreuna, Directorul de Proiect, Reprezentantul Utilizatorilor si Reprezentantul Furnizorului Proiectului alcatuiesc Comisia de Conducere a Proiectului.

Comisia de Conducere a Proiectului detine autoritatea si responsabilitatea asupra proiectului, in limitele impuse de Conducerea Companiei sau dupa caz, de Conducerea Programului de Proiecte.

Metodologia de gestionare a proiectului defineste rolul Comisiei de Conducere a Proiectului astfel:

• este responsabila de succesul sau esecul proiectului, in raport cu interesele companiei, ale utilizatorilor si ale furnizorului proiectului

• alege si impune directia proiectului. Una din responsabilitatile principale ale Comisiei de Conducere a Proiectului este aceea de a-i impune Managerului de Proiect directia proiectului, astfel incat toti membrii echipei de proiect sa poata dezvolta proiectul in functie de directia aleasa

• delega eficient, folosind structura de organizare in cadrul proiectului si mecanismele de control specifice acesteia       

• faciliteze integrarea echipei de conducere a proiectului cu departamentele functionale ale companiilor implicae in proiect sau ale companiei care deruleaza proiectul

• pune la dispozitie resursele si autorizeaza fondurile necesare pentru ducerea la bun sfarsit a proiectului

• se asigura ca mecanismele de luare a deciziilor exista

• ii acorda suport sustinut Managerului de Proiect

• asigura mecanismele de comunicare atat in cadrul echipei de proiect, cat si cu partile care detin interese in proiect.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Tipuri de Business Case

de Adrian Viziteu

Motivele datorita carora iau nastere proiectele variaza enorm si sunt in mare parte determinate de mediul organizational. Natura unui proiect determina obiectivele acestuia care vor fi folosite pentru a verifica si valida existenta proiectului si...

Management Proiecte

Implementarea deciziei in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Managerul de Proiect va derula actiunile menite sa corecteze, actualizand astfel Pachetul de Lucru sau trimitand unul nou sau va elabora un Plan al Exceptiei Aparute in Proiect, pe care il va transmite Comisiei de Conducere a Proiectului, spre aprobare....

Management Proiecte

Management Proiecte

Calitatea in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Calitatii in cadrul Proiectului este acela de a defini si implementa mijloacele prin care proiectul va crea si va certifica daca rezultatul obtinut serveste scopului proiectului. Calitatea in cadrul Proiectului defineste abordarea metodologiei de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Abordarea, in raport cu planurile de proiect

de Adrian Viziteu

Elaborarea planurilor proiectului presupune ca, inainte de realizarea lor, sa fie identificate elementele care alcatuiesc proiectul si abia dupa sa fie enuntate activitatile, dependintele si resursele necesare pentru livrarea elementelor de proiect...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Numarul etapelor de gestionare a proiectului

de Adrian Viziteu

Folosirea etapelor de gestionare a proiectului este obligatorie, dar numarul acestor etape este flexibil si depinde de marimea proiectului si de riscurile asociate acestuia. Fiecare proiect consta in cel putin 2 etape de gestionare. Etapa de initiere...

Management Proiecte

Management Proiecte

Problemele aparute in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Termenul "probleme", in contextul metodologiei de gestionare a proiectului, se refera la orice eveniment relevant care a avut loc, care nu a fost planificat si care necesita sa fie gestionat. O problema poate fi reprezentata de o ingrijorare, o...

Management Proiecte

Management Proiecte

Jurnalul Zilnic al Proiectului

de Adrian Viziteu

Jurnalul Zilnic al Proiectului este folosit pentru a inregistra problemele sau ingrijorarile de care se poate ocupa Managerul de Proiect in mod informal. Problemele inregistrate in prima faza in Jurnalul Zilnic pot fi ulterior transferate in Registrul...

Management Proiecte

Management Proiecte

Importanta proiectelor in general

de Adrian Viziteu

In mediul de afaceri curent organizatiile trebuie sa poata sustine 2 paralele, poate cele mai importante, avand in vedere ca deseori acestea se regasesc una in competitie cu cealalta: • Mentinerea operatiunilor curente de afaceri: profitabilitatea,...

Management Proiecte

Lucrul pe proiect in contextul organizational

de Adrian Viziteu

In mediile organizationale functionale, Managerii de Proiect pot intampina dificultati atunci cand gestioneaza proiecte alcatuite din membrii care au competente diferite si care provin din parti diferite ale companiei sau ale companiilor implicate in...

Management Proiecte

Pregatirea incheierii premature a proiectului

de Adrian Viziteu

In anumite situatii, Comisia de Conducere a Proiectului il poate instrui pe Managerul de Proiect sa incheie prematur proiectul. In acest caz, Managerul de Proiect trebuie sa se asigure ca munca aflata in stare de derulare nu este pur si simplu...

Management Proiecte

Despre Calitatea in cadrul Proiectului

de Adrian Viziteu

Calitatea este in general definita ca fiind o totalitate a caracteristicilor proprii sau alocate unui produs, unei persoane, unui proces, unui serviciu sau unui sistem care de sine statator poate dovedi ca intruneste asteptarile sau satisface nevoile,...

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal