Autoritatea Responsabila de Schimbarile Aparute in cadrul Proiectului

Autoritatea Responsabila de Schimbarile Aparute in cadrul Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Un considerent important la inceputul proiectului este cel legat de persoana autorizata sa aprobe cererile ce privesc schimbarile in materie de specificatii.Este de datoria Comisiei de Conducere a proiectului sa fie de acord cu fiecare potentiala schimbare, inainte ca aceasta sa urmeze a fi implementata in proiect.

Intr-un proiect in care putine schimbari sunt previzionate, este rezonabil ca aceasta responsabilitate sa revina Comisiei de Conducere a Proiectului. Totusi, proiectele se pot derula in medii dinamice si deci, este foarte probabil sa apara, de exemplu, multe cereri de schimbari ale scopului initial al proiectului.

Este foarte probabil ca evaluarea schimbarilor propuse sa necesite competente tehnice.

Comisia de Conducere a Proiectului, inainte ca proiectul sa depaseasca etapa de initiere a acestuia, trebuie sa decida daca doreste sa delege autoritate in ceea ce priveste aprobarea sau respingerea cererilor de schimbare a specificatiilor proiectului.

Pentru a facilita acest lucru, Comisia de Conducere a Proiectului trebuie sa defineasca gradele de severitate ale cererilor de schimbare in cadrul proiecutlui. In functie de severitatea cererii de schimbare, de cererea respectiva se poate ocupa:

• Conducerea Companiei sau dupa caz, Conducerea Programului de Proiecte

• Comisia de Conducere a Proiectului

• Autoritatea Responsabila de Schimbarile Aparute in cadrul Proiectului

• Managerul de Proiect.

Aceste autoritati trebuie sa fie specificate in descrierile respectivelor roluri din proiect.

Pentru proiectele care fac parte dintr-un Program de Proiecte, Conducerea Programului de Proiecte trebuie sa defineasca nivelul de autoritate pe care Comisia de Conducere a Proiectului il va avea, in vederea posibilitatii de a putea accepta schimbarile survenite in cadrul proiectului.

Managerul de Proiect si / sau persoanele responsabile cu Asigurarea Proiectului pot functiona de asemenea in calitate de Autoritate Responsabila de Schimbarile Aparute in cadrul Proiectului.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Planurile Proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul Planurilor Proiectului este de a facilita comunicarea si controlul prin definirea mijloacelor de livrare a elementelor care alcatuiesc proiectul: unde si cum si de catre cine + realizarea estimarilor legate de cand si cat de mult. Gestionarea...

Management Proiecte

Elaborarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Inainte de a exista o asumare pe parte de cheltuieli majore in ceea ce priveste proiectul, graficul de realizare a proiectului, cerintele pe parte de resurse trebuie stabilite, agreate. Aceste informatii sunt cuprinse in Planul Proiectului si de ele...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Managerul Echipei de Proiect

de Adrian Viziteu

Responsabilitatea principala a Managerului Echipei de Proiect este de a se asigura ca se produce rezultatul alocat lui de catre Managerul de Proiect. Managerul Echipei de Proiect ii raporteaza Managerului de Proiect si este condus, in consecinta, de...

Management Proiecte

Actualizarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului foloseste Planul Proiectului pe tot parcursul derularii acestuia, pentru a masura progresul. Planul Proiectului este actualizat pentru a include progresul actual al proiectului in raport cu etapa de proiect care se...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Lucrul cu echipa de proiect

de Adrian Viziteu

Echilibrarea proiectului, a echipei de proiect si a membrilor acesteia Oamenii sunt extrem de importanti pentru un proiect. Nu este de ajuns sa existe doar procesele necesare si sistemele, intr-un proiect: daca oamenii implicati in proiect nu lucreaza...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Numarul etapelor de gestionare a proiectului

de Adrian Viziteu

Folosirea etapelor de gestionare a proiectului este obligatorie, dar numarul acestor etape este flexibil si depinde de marimea proiectului si de riscurile asociate acestuia. Fiecare proiect consta in cel putin 2 etape de gestionare. Etapa de initiere...

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal