Anterior planificarii, obligatoriu - Elaborarea sablonului Planului Proiectului

Anterior planificarii, obligatoriu - Elaborarea sablonului Planului Proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Decizii trebuie luate in ceea ce priveste felul in care planurile trebuie elaborate si prezentate, avandu-i in vedere pe cei care vor folosi planurile proiectului. Deciziile care trebuie luate in privinta sablonului proiectului includ informatii si detalii despre prezentarea si schema planului, instrumentele de planificare, metodele de estimare, nivelele planului si metodele de monitorizare si control care vor fi folosite in proiect. Planul va include folosirea diagramelor in loc de text si va fi conditionat, partial, de orice standarde adoptate in cadrul proiectului.

Cand proiectul face parte dintr-un Program de Proiecte, este posibil ca Programul de Proiecte sa fi dezvoltat deja o abordare standard in ceea ce priveste planificarea si deci, va fi folosit standardul de planificare impus de Programul de Proiecte. Acest standard dezvoltat de Programul de proiecte poate include considerente ce privesc, de exemplu, nivelul de planificare si instrumentele folosite. Acestea sunt punctele de pornire in ceea ce priveste elaborarea sablonului Planului Proiectului. Orice variatii specifice proiectului trebuie evidentiate si trebuie obtinuta aprobarea din partea Conducerii Programului de Proiecte, de exemplu. Poate de asemenea exista in cadrul companiei un standard in ceea ce priveste planificarea si controlul sau poate exista situatia in care beneficiarul rezultatului proiectului solicita folosirea unui anumit set de insturmente in acest sens.

Alegerea instrumentului de planificare depinde foarte mult de complexitatea proiectului si in concluzie, alegerea acestuia trebuie amanata pana in momentul in care se cunoaste complexitatea proiectului.

Estimarea metodelor care urmeaza a fi folosite in planurile proiectelor pot afecta felul in care sunt proiectate planurile, deci deciziile ce privesc aceste metode trebuie luate concomitent cu proiectarea planurilor.

Folosirea instrumentelor de planificare nu este obligatorie, dar poate salva timp pretios daca respectivul plan de proiect urmeaza a fi actualizat si schimbat frecvent. Un instrument bun de planificare poate de asemenea sa valideze faptul ca dependintele au fost in mod corect integrate in plan si ca acestea nu au fost afectate in urma vreunei actualizari.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Implementarea deciziei in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Managerul de Proiect va derula actiunile menite sa corecteze, actualizand astfel Pachetul de Lucru sau trimitand unul nou sau va elabora un Plan al Exceptiei Aparute in Proiect, pe care il va transmite Comisiei de Conducere a Proiectului, spre aprobare....

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Centrul de Excelenta al Proiectului

de Adrian Viziteu

Conceptul unui Centru de Excelenta al proiectului este acela de a avea centralizate toate standardele definite, precum procesele, sabloanele si instrumentele si de a pune la dispozitie competente, moduri de instruire si eventual metode de asigurare...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Actualizarea Planului Proiectului

de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului foloseste Planul Proiectului pe tot parcursul derularii acestuia, pentru a masura progresul. Planul Proiectului este actualizat pentru a include progresul actual al proiectului in raport cu etapa de proiect care se...

Management Proiecte

Identificarea Contextului ce priveste Riscul

de Adrian Viziteu

Identificarea Contextului ce priveste riscul Scopul principal al pasului Identificarea Contextului ce priveste Riscul este de a obtine informatii despre proiect, in vederea intelegerii obiectivelor specifice care sunt supuse riscurilor si de a formula pentru...

Management Proiecte

Definirea mecanismelor de control ale proiectului

de Adrian Viziteu

Nivelul de control cerut de Comisia de Conducere a Proiectului, in urma initierii proiectului, trebuie agreat si mecanismele de control trebuie sa fie stabilite, asa cum este si nivelul de control cerut de Managerul de Proiect in ceea ce priveste munca...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Specificatile Noi Aparute in Proiect

de Adrian Viziteu

Specificatiile noi aparute in Proiect sunt: • instruirea in ceea ce priveste rezolvarea noilor specificatii • amanarea deciziei in cea ce priveste noile specificatii • solicitatea unui Plan al Exceptiei aparute in Proiect, daca cererea de schimbare nu poate fi...

Management Proiecte

Elaborarea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

In metodologia de proiect, Directorul de proiect este responsabil cu elaborarea Business Case-ului. Acest lucru nu inseamna ca Directorul de Proiect va scrie Business Case-ul, ci presupune ca Directorul de Proiect se se asigure de faptul ca Business...

Management Proiecte

Management Proiecte

Elaborarea Descrierii Rezultatului Proiectului

de Adrian Viziteu

Prima activitate ce priveste planificarea elementului proiectului este de a elabora Descrierea Rezultatului Proiectului. Chiar daca Reprezentantul Utilizatorilor este responsabil de specificarea rezultatului proiectului, de obicei acest lucru este...

Management Proiecte

Confirmarea beneficiilor proiectului

de Adrian Viziteu

Abordarea in ceea ce priveste confirmarea beneficiilor proiectului este de a: • identifica beneficiile • selecta instrumentele de masurare care ajuta la dovedirea beneficiilor generate de rezultatul proiectului • colecta rezultatele masuratorilor, cu...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Actiuni recomandate, actiuni ce privesc primirea Pachetelor de Lucru finalizate
Elaborarea Descrierilor Elementelor care alcatuiesc Rezultatul Proiectului
Delegarea responsabilitatilor ce privesc tolerantele si raportarea progresului actual si progresului estimat, in raport cu cele 4 nivele de conducere si gestionare ale proiectului
Tehnici de evaluare a progresului in cadrul proiectului
Actiuni recomandate, actiuni ce privesc definirea, pregatirea mecanismelor de control ale proiectului
Tipuri de Business Case
Mecanismele de Control pe care Managerul de Proiect le are la dispozitie
Strategia ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului
Adaptarea metodologiei de proiect la marimea proiectului
Responsabilitatile ce privesc definirea mecanismelor de control ale proiectului
Autorizarea initierii proiectului de catre Comisia de Conducere a Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Definirea componentei celor 4 nivele de gestionare a proiectului
Pregatirea estimarilor
Executarea unui Pachet de Lucru
StudioWeb by PorticoGlobal