Adaptarea metodologiei de proiect la specificul proiectului

Adaptarea metodologiei de proiect la specificul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Metodologia de gestionare a proiectului folosita trebuie sa poata fi adaptata si folosita in proiecte de orice marime, complexitate, locatie sau cultura, chiar daca proiectul face parte dintr-un Program de Proiecte sau este de sine-statator.

Pentru binele companiei care trebuie sa aleaga o metodologie de proiect pe care sa o foloseasca in proiectele sale, este recomandat ca metodologia de proiect sa se poata adapta cat mai multor contexte.

Adaptarea metodologiei de proiect la aproape orice tip de proiect derulat de companie implica asigurarea faptului ca in cadrul proiectului sunt realizate planificari, control, sunt implementate politici si proceduri de conducere si gestionare a proiectului si sunt folosite procese in scopul proiectarii, dezvoltarii si livrarii rezultatului proiectului si beneficiilor rezultate in urma folosirii rezultatului proiectului, facand astfel posibila incorporarea metodologiei de gestionare a proiectului in cadrul organizatiei si nu invers.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Principiile de gestionare in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul metodologiei de proiect este de a pune la dispozitie o metoda care sa poata fi aplicata indiferent de marime, tip, organizatie, locatie sau cultura. Acest lucru este posibil doar daca metodologia de gestionare a proiectului aleasa se bazeaza pe...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Durata etapelor de gestionare a proiectului

de Adrian Viziteu

Durata unei etape de gestionare a proiectului nu poate fi definita la modul general, ci in functie de fiecare proiect in parte. Etepele de gestionare trebuie sa fie mai scurte atunci cand sunt implicate riscuri mai mari, incertitudine sau complexitate - de exemplu,...

Management Proiecte

Planificarea calitatii in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul planificarii calitatii este acela de a constitui o baza solida pentru aprobarea din partea Comisiei de Conducere a Proiectului si pentru comunicare si pentru mecanismele de control necesare proiectului. Aprobarea din partea Comisiei de Conducere a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Identificarea riscurilor

de Adrian Viziteu

Scopul principal al pasului "Identificarea riscurilor" este de a recunoaste amenintarile si oportunitatile care pot afecta obiectivele proiectului. In acest sens sunt recomandate urmatoarele actiuni: • inregistrarea in Registrul ce priveste Riscurile...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Acceptarea unui Pachet de Lucru

de Adrian Viziteu

Principiul de baza este ca inainte de a aloca un Pachet de Lucru unei echipe de proiect, trebuie sa existe un acord intre Managerul de Proiect si Managerul Echipei de Proiect, legat de ceea ce urmeaza a fi livrat, legat de cerintele de raportare, de...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Reprezentantul Utilizatorilor

de Adrian Viziteu

Reprezentantul Utilizatorilor este responsabil cu specificarea nevoilor celor care vor folosi rezultatul proiectului, este responsabil cu transmiterea nevoilor utilizatorilor catre echipa care gestioneaza proiectul si este responsabil cu monitorizarea...

Management Proiecte

Introducere in Business Case

de Adrian Viziteu

Scopul Business Case-ului Scopul Business Case-ului este (1) de a stabili mecanismele care evalueaza daca proiectul este si are toate sansele sa ramana viabil si realizabil si (2) de a ajuta in procesul de decizie ce priveste nivelul de investitie...

Management Proiecte

Asigurarea proiectului prin mecanisme specializate

de Adrian Viziteu

Comisia de Conducere a Proiectului, prin intermediul mecanismelor specializate de asigurare a proiectului, mai exact prin specialistii alocati sa ocupe acest rol, este responsabila cu monitorizarea tuturor aspectelor ce tin de performanta proiectului si...

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Incheierea unui Proiect - activitati specifice
Actiuni recomandate, actiuni ce privesc definirea, pregatirea mecanismelor de control ale proiectului
Evaluarea investitiei in raport cu proiectul
Inregistrarea lectiilor invatate anterior
Responsabilitatile referitoare la elaborarea Strategiei ce priveste Gestionarea Calitatii in cadrul Proiectului
Realizarea graficelor de timp pentru proiect
Gestionarea Livrarii Elementelor de Proiect - introducere, scop, obiective si activitati
Examinarea calitativa in cadrul proiectului
Programul de Proiecte raportat la Organizarea Proiectului
Raportarea evenimentelor, momentelor importante din proiect
Analiza riscurilor rezultate in urma planificarii proiectului
Contextul in care este folosit procesul Conducerea Proiectului
Gestionarea riscului in cadrul proiectelor
Beneficiile cu impact negativ
Inregistrarile informatiilor ce privesc calitatea unui element al proiectului sau a rezultatului proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal