Abordarea, in raport cu adaptarea metodologiei de proiect la specificul proiectului

Abordarea, in raport cu adaptarea metodologiei de proiect la specificul proiectului
link_category
Adrian Viziteu

Articol publicat de Adrian Viziteu

Ce trebuie inteles este faptul ca pentru proiect nu pot fi alese doar parti ale metodologiei de gestionare a proiectului, deoarece asta ar duce la derularea defectuoasa a proiectului si ar mari considerabil sansele de esec ale acestuia, metodologia de gestionare a proiectului, in intregul ei, trebuind adaptata la specificul proiectului, indiferent de marime, complexitate, locatie sau cultura. Adaptarea nu trebuie sa presupuna omiterea anumitor elemente ale metodologiei de gestionare a proiectului, aceasta nefiind o serie de "silozuri" izolate, unde oricare din ele poate fi omis fara a produce efecte (negative) asupra celorlalte, fiind ca o panza de paianjen alcauita din elemente legate intre ele. Daca vreun element este omis, gestionarea proiectului devine dificila si deci, proiectul are de suferit.

Drept urmare, adaptarea se refera la adaptarea metodologiei de gestionare a proiectului la factori externi, cum ar fi standardele companiei care trebuie aplicate si a factorilor proiectului care trebuie luati in considerare, precum marimea proiectului, scopul fiind acela de a aplica un nivel de gestionare a proiectului care nu incarca proiectul, ci pune la dispozitie un nivel de control potrivit, in functie de factorii proiectului si factorii externi.

Pericolul neadaptarii metodologiei de gestionare a proiectului este acela de a ajunge ca proiectul sa fie gestionat in mod robotic, daca fiecare activitate specificata in metodologia de proiect aleasa este urmata pur si simplu.

Adaptarea, deci, se refera la (1) a gandi felul in care este aplicata metodologia de gestionare a proiectului aleasa si (2) la a proceda astfel incat proiectul sa fie realizat cat mai lejer posibil.

Integrarea este realizata de companie in scopul adaptarii metodologiei de gestionare a proiectului si se concentreaza pe:

• responsabilitatile regulilor si indrumarilor

• standarde (sabloane, definitii)

• instruire

• dezvoltare

• integrare cu procesele de afaceri ale companiei

• instrumentele de lucru

• asigurarea proceselor - increderea ca elementul de proiect se conformeaza cu cerintele tehnice stabilite.

Adaptarea este realizata de echipa care gestioneaza proiectul, in vederea adaptarii metodologiei de gestionare a proiectului la specificul si contextul proiectului si se concentreaza pe:

• adaptarea componentelor cu ajutorul strategiilor si mecanismelor de proiect

• incorporarea de limbaje si termeni specifici

• revizuirea Descrierilor Elementelor Proiectului in raport cu elementele ce privesc gestionarea proiectului

• revizuirea descrierilor rolurilor in raport cu rolurile specifice metodologiei de proiect

• ajustarea proceselor in functie de cele deja mentionate (mai sus).

Principiile metodologiei de gestionare a proiectului, factorii proiectului si factorii de mediu influenteaza cerintele ce privesc adaptarea metodologiei de gestionare a proiectului, toate contribuind impreuna.

Factorii proiectului care influenteaza adaptarea se refera, printre altele, la:

• adaptarea metodologiei de gestionare a proiectului, de sus in jos

• complexitatea solutiei

• maturitatea echipei de proiect

• tipul proiectului si ciclul sau de viata.

Factorii de mediu care influenteaza adaptarea se refera, printre altele, la:

• multiple organizatii implicate in proiect

• beneficiarul proiectului sau furnizorul extern

• standardele companiei

• daca proiectul face parte sau nu dintr-un Program de Proiecte

• nivelul de maturitate al companiei

• termenii folositi si limbajul folosit

• locatia proiectului

• cultura companiei

• prioritatea proiectului in cadrul Companiei sau dupa caz, in cadrul Programului de Proiecte.

Principiile metodologiei de proiect se aplica intotdeauna, nu se adapteaza. Prin raportarea la principiile metodologiei de gestionare a proiectului, cel care gestioneaza proiectul poate astfel intelege cum anume poate realiza adaptarea in functie de factorii proiectului si factorii de mediu fara a pierde ceva pe parcurs, avand in vedere ca acestia sunt incorporati in strategiile proiectului si in mecanismele de control ale acestuia.

Periodic pe Zeti sunt publicate articole pe teme legate de Managementul Proiectului, Continuitatea Afacerii si Asigurarea Calitatii. Daca acestea sunt domenii care iti trezesc interesul, daca intr-unul din rolurile asociate doresti sa te specializezi, sa te certifici, tot ce trebuie sa faci este sa te abonezi la newsletter-ul Zeti, pentru a te putea notifica de fiecare data cand publicam articole noi.

Spune-ti parerea

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Management Proiecte

Exemplu de prioritate si severitate

de Adrian Viziteu

Exista numeroase feluri in care problemele pot fi prioritizate, precum: • Este obligatoriu de avut Schimbarea este esentiala proiectului • Ar trebui Schimbarea este importanta si absenta ei afecteaza negativ Business Case-ul • Nu este nevoie (pentru...

Management Proiecte

Planificarea calitatii in cadrul proiectului

de Adrian Viziteu

Scopul planificarii calitatii este acela de a constitui o baza solida pentru aprobarea din partea Comisiei de Conducere a Proiectului si pentru comunicare si pentru mecanismele de control necesare proiectului. Aprobarea din partea Comisiei de Conducere a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Definirea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Ce este un Business Case? Intr-un Business Case regasim o multitudine de informatii folosite pentru a judeca proiectul, informatii ce privesc necesitatea proiectului, viabilitatea sa si sansele sale de succes. Scopul informatiilor regasite in Business...

Management Proiecte

Actualizarea Business Case-ului

de Adrian Viziteu

Proiectele trebuie intotdeauna sa aiba justificare continua. Comisia de Conducere a Proiectului este autorizata sa continue proiectul doar atunci cand acesta ramane viabil, adica doar atunci cand beneficiile vor fi realizate in limitele de cost, timp,...

Management Proiecte

Introducere in procesele proiectului

de Adrian Viziteu

Un proces este un set structurat de activitati al carui scop este acela de a indeplini un obiectiv specific. Conducerea, gestionarea si livrarea cu succes a unui proiect se realizeaza cu ajutorul proceselor specifice metodologiei de gestionare a...

Management Proiecte

Management Proiecte

Exemplu de tehnica de prioritizare

de Adrian Viziteu

Fiecare criteriu de acceptanta este clasificat in felul urmator: "Este necesar", "Ar trebui sa fie", "L-am putea avea" sau "Nu e nevoie sa-l avem". Toate caracteristicile rezultatului proiectului care sunt clasificate cu "Este necesar" si "Ar trebui sa...

Management Proiecte

Nivelele ce privesc Exceptiile Aparute in Proiect

de Adrian Viziteu

Rezultatul revizuirii progresului reprezinta o decizie luata in urma careia se observa daca Pachetul de Lucru, Planul Etapei de Proiect sau Planul Proiectului se incadreaza sau sunt prevazute a se incadra in limitele tolerantelor agreate. • Exceptiile...

Management Proiecte

Management Proiecte

Contact • Raporteaza problemele din site
© Zeti - Toate drepturile rezervate • Info portal • Harta site
Proiect realizat de StudioWeb

Zeti
Imbunatatirea Business Case-ului Proiectului
Gradarea si gestionarea severitatii problemelor aparute in Proiect
Responsabilitatile referitoare la problemele si schimbarile aparute in proiect
Deciziile ce privesc problemele si ingrijorarile aparute in proiect
Caracteristicile Comisiei de Conducere a Proiectului
Nivelele de gestionare ale proiectului
Exemplu de prioritate si severitate
Adaptarea metodologiei de proiect in functie de tipul proiectului
Strategia ce priveste Gestionarea Configuratiei Proiectului
Stabilirea modului de control ce priveste problemele si schimbarile aparute in cadrul proiectului
Problemele aparute in cadrul proiectului
Configuratia Proiectului
Motivele (din Business Case) pentru care este nevoie de proiectul in cauza
Definirea schimbarilor in cadrul proiectului
Introducere in Business Case
Schimbarile Aparute in Proiect
Responsabilitatile ce privesc riscurile in cadrul proiectului, in raport cu componenta "Riscurile Proiectului"
Bugetul de risc
Riscurile Proiectului - Pasul Comunicarea amenintarilor si oportunitatilor
Definitia proiectului, in raport cu Organizarea Proiectului
Raspunsuri ce privesc riscurile identificate intr-un proiect
Aplicarea componentelor de proiect si formatul acestora
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Riscurile Proiectului - Pasul Implementarea raspunsului in ceea ce priveste riscul
Riscurile Proiectului - Pasul Planificarea Raspunsurilor ce privesc Riscurile in cadrul Proiectului
Responsabilitatile ce privesc evaluarea unui proiect
Exemplu de responsabil cu riscul si de persoana care actioneaza asupra riscului
Punctele de agreare in cadrul planului de proiect
Actiuni recomandate, actiuni ce privesc revizuirea statusului etapei de proiect
Indrumarea asupra directiei proiectului, oferita de Comisia de Conducere a Proiectului
Exemplu de responsabilitati ce privesc procesul unui proiect
Aplicarea termenilor specifici si limbajului specific, in raport cu metodologia de proiect
Verificarea si intretinerea Business Case-ului
Responsabilitatile ce privesc Progresul realizat in cadrul Proiectului
Exemplu de schimbari ce pot surveni in echipa care gestioneaza proiectul
De ce este nevoie de o metodologie de gestionare a proiectului?
Structura echipei care gestioneaza proiectul
Adaptarea elementelor de gestionare a proiectului
Crearea diagramei de realizare a elementului care alcatuieste proiectul
Abordarea Business Case-ului din perspectiva metodologiei de gestionare a proiectului
StudioWeb by PorticoGlobal